To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
RękoDzielni - Forum u Maranty

miejsce spotkań miłośników robótek ręcznych wszelkich
i nie tylko...

Problemy, pytania - Prism Shawl (autorstwa Tanis Lavallee) - proszę o pomoc

Aniula - Sob 07 Lis, 2015 22:00
Temat postu: Prism Shawl (autorstwa Tanis Lavallee) - proszę o pomoc
Witam, jestem osobą początkującą.
Zaczęłam swoją pierwszą chustę na drutach ściegiem pończoszniczym - chciałam ją wykończyć bordiurą wg 'Prism shawl" z Raverly, ale nie umiem rozplanować schematu. Mam na drutach od prawej do oczka środkowego: 2 oczka prawe brzegowe, wielokrotność 15 oczek (liczoną z poprzednim narzutem przed o. środkowym), potem oczko środkowe i znowu wielokrotność (z poprzednim narzutem)+ 2 oczka brzegowe. Bardzo proszę o rozpisanie oczko po oczku schematu (łopatologicznie) prawej i lewej strony chusty.
Schemat : tutaj
Z góry dziękuję
Aniula

kabyr - Nie 08 Lis, 2015 12:17

Aniula,Pobierz sobie z tej strony http://www.tanisfiberarts...wl-pattern.html schemat bondury i wszystko będzie jasne.
Aniula - Nie 08 Lis, 2015 13:24

http://www.ravelry.com/dl...57844?filename=
Droga Kabyr, dziękuje za podesłanie linku, niestety nie umiem tego schematu zastosować w praktyce.
Proszę mi powiedzieć dlaczego mimo, że to wielokrotność 15 oczek wychodzi mi ze wzoru 14 oczek na początku prawej strony chusty a przed końcem prawej strony już 15 oczek, na na końcu zakończenia lewej strony wyszło 16 oczek?
Czy ja dobrze rozumiem, że zaczynam raportem prawą stronę chusty, potem jest ostatni narzut przed oczkiem centralnym, a potem narzut po oczku centralnym i znowu powtarzam raport na lewej stronie i ostatni narzut po raporcie jest narzutem przed 2 ostatnimi oczkami?
Dla Pani to pewnie jest jasne ale dla mnie to magia.
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość dla raczkującej

gardenia15 - Nie 08 Lis, 2015 14:04

Aniula spróbuję Ci opisać ale nie wiem na ile mi się to uda.