RękoDzielni - Forum u Maranty

miejsce spotkań miłośników robótek ręcznych wszelkich
i nie tylko...


Strona główna  • Mapa stron  • Księga gości  • Portal   Forum
Nasze ostatnie prace  • Kontakt z administratorem
• Aktualne losowania


Poprzedni temat :: Następny temat
Rozwiązywanie usterek występujących w sieci.
Autor Wiadomość
Don Emilio 
Użytkownik średnioaktywny



Kraj:
Japan

Autor tematu
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 05 Cze 2005
Posty: 136
Skąd: Z kątowni

Medale: Brak

Wysłany: Nie 09 Paź, 2005 18:59   Rozwiązywanie usterek występujących w sieci.

Problem – Niektóre komputery nie mają dostępu do sieci lub cała sieć nie działa poprawnie mimo właściwej konfiguracji protokołu TCP/IP.

Rozwiązanie - Sprawdzamy , czy nie ma awarii okablowania w naszej sieci. Sprawdzamy czy wszystkie wtyczki są na swoim miejscu. Jeżeli stwierdzimy jakąś nieprawidłowość wymieniamy wadliwy kabel lub poprawiamy poluzowane wtyczki. Sprawdzamy czy nie występują konflikty sprzętowe pomiędzy kartą sieciową , a innymi zainstalowanymi urządzeniami , np.: kartą dzwiękową. Możemy to sprawdzić uruchamiając menadzer urządzeń i skontrolować czy nigdzie nie widnieje czarny wykrzyknik w żółtym kółku. W przypadku stwierdzeniu takiej nieprawidłowości likwidujemy konflikty sprzętowe oraz instalujemy najnowsze sterowniki. Kontrolujemy również czy SWITCH lub HUB został podłączony do sieci i włączony , oraz czy prawidłowo zacisneliśmy wtyk RJ-45 na końcu skrętki ( możemy to sprawdzić specjalnym testerem ) oraz czy nie pomyliła się nam kolejność żył we wtyczce.





Problem – Zduplikowany identyfikator komputera.

Rozwiązanie – Przeglądamy ustawienia nazwy każdego z komputerów w sieci – Panel sterowania / Sieć / Identyfikacja. Jeżeli dwa komputery mają tę samą nazwę przy uruchamianiu komputera , wyświetlany jest komunikat o błędzie.

* * *

Problem – Różne nazwy grup roboczych.

Rozwiązanie – Upewniamy się , że każdy komputer , który ma brać udział w komunikacji sieciowej ma tę samą nazwę grupy roboczej. W systemach Windows 9x i NT folder Otoczenie sieciowe , a w systemach Windows Me , 2000 i XP folder Moje miejsca w sieci umożliwiają wyświetlenie listy komputerów uporządkowanych według grup roboczych. Trzeba w tym celu kliknąć Cała sieć.

* * *

Problem – Współużytkowane zasoby nie są dostępne dla innych komputerów w sieci.

Rozwiązanie – Upewniamy się , czy dla każdego z zasobów udostępnienie zostało uaktywnione (przede wszystkim jeżeli stosujemy sieć komputerów równorzędnych Windows 9x). Jeżeli w Eksploratorze Windows opcja udostępniania folderów nie jest dostępna , należy zainstalować usługę Udostępnianie plików i drukarek.

* * *

Problem – Po wprowadzeniu zmian w konfiguracji sieć nie działa.

Rozwiązanie – Uruchamiamy komputer ponownie , każda zmiana w oknie właściwości sieci systemów Windows 9x i Me wymaga restartu. Dostęp do jakiegokolwiek zasobu sieciowego wymaga zalogowania , czyli wpisania odpowiednich danych , gdy pojawia się wezwanie do wprowadzenia nazwy użytkownika i hasła.

* * *

Problem - Użytkownik nie może uzyskać dostępu do żadnych udostępnianych w sieci zasobów , podczas gdy inne stacje robocze innych użytkowników działają poprawnie.

Rozwiązanie – Rozpoczynamy od wylogowania i ponownego zalogowania użytkownika. Kliknięcie przycisku ANULUJ lub wciśnięcie przycisku ESC powoduje , że użytkownik nie zostaje zalogowany i sieć jest niedostępna.








Problem – Niewłaściwy poziom dostępu.

Rozwiązanie – Jeżeli wykorzystujemy możliwość buforowania haseł sieciowych , po zapamiętaniu hasła uprawniającego wyłącznie do odczytywania danych operacje wymagające pełnego dostępu nie będą możliwe. Rozwiązaniem jest wówczas zakończenie i ponowne włączenie udostępniania. Można również zmienić hasło dostępu w trybie tylko do odczytu. Aby zabezpieczyć się przed tego rodzaju trudnościami , musimy wyłączyć opcję buforowania haseł. Usuwamy w tym celu zaznaczenie pola wyboru ZAPISZ HASŁO w oknie dialogowym , które pojawia się przy pierwszym logowaniu do zasobu sieciowego. W sieci klient-serwer , gdzie stosowane są listy użytkowników i ich uprawnień , problemy z trybem dostępu musi rozwiązać administrator.

* * *

Problem - Niewłaściwe ustawienia w oknie właściwości sieci.

Rozwiązani – Wpisujemy komplet danych konfiguracyjnych połączenia sieciowego. Wprowadzamy je i restartujemy komputer.

* * *

Problem – Połączenie Dial-Up Networking nie działa.

Rozwiązanie – Przyczyną może być niewłaściwa konfiguracja połączenia PPP. Sprawdzamy ustawienia dostępne w arkuszu wyświetlanym po wybraniu poleceniem właściwości z menu kontekstowego elementów folderu Dial-Up Networking. Problemu tego rodzaju nie rozwiąże zmieniane ustawień przy użyciu arkusza właściwości sieci.


Problem – Informacja o zduplikowanym adresie IP i brak możliwości komunikacji sieciowej.

Rozwiązanie – Zduplikowany adres IP powoduje wyłączenie zarówno komunikacji TCP/IP, jak i NetBEUI. Systemy udostępniania połączenia internetowego , jak zawarty standardowo w systemie windows , i inne programy i routery korzystają zazwyczaj z możliwości automatycznego przyznawania adresów IP. Pozwala to uniknąć problemów z powtórzeniem adresu sieciowego. Konflikty mogą się jednak pojawić , gdy część komputerów korzysta z adresów przyznawanych automatycznie , część z nich ma adresy przyznane statycznie. W takim przypadku należy stosować adresowanie dynamiczne w całej sieci lub zdecydować się na przypisanie każdemu z komputerów adresu statycznego (stałego).

* * *


Problem – Brak komunikatu o błędzie i całkowity brak możliwości komunikacji sieciowej.

Rozwiązanie – Sprawdzamy router , przełącznik lub koncentrator , który zapewnia komunikację w sieci lokalnej i z Internetem. Zasilanie musi być włączone , a kable sieciowe podłączone we właściwy sposób. Niezbędne może być również połączenie z urządzeniem dostępu szeroko pasmowego. Jeżeli adresy w sieci są przypisywane dynamicznie ( przy użyciu protokołu DHCP ) , a router został wyłączony lub jego połączenia zostały przerwane , użytkownicy nie uzyskają poprawnych adresów IP. Niezbędne jest wówczas ponowne uruchomienie routera. Po sprawdzeniu połączeń i włączeniu routera , ponownie uruchamiamy wszystkie stacje sieciowe. Spowoduje to powtórne wykonanie procedury przypisywania adresów , po której funkcjonowanie sieci powinno wrócić do normy.

* * *


Problem – Komputer ma dostęp do sieci lokalnej natomiast nie ma dostępu do internetu.

Rozwiązanie – Sprawdzamy czy komputer ma połączenie z bramą internetową. Jeżeli nie jest wpisujemy właściwy adres IP bramy internetowej , który podał nam dostawca usług internetowych lub administrator sieci. Sprawdzamy czy na komputerze pełniącym rolę bramki internetowej zostało udostępnione połączenie z Internetem.

* * *

Problem – nagle podczas działania sieć przestaje działać.

Rozwiązanie – Sprawdzamy HUB-a lub SWITCH-a i resetujemy go przyciskiem na jego obudowie ponieważ niekiedy zdarza się że to urządzenie mogło się zawiesić.

  plus minus  Kto ocenił?
_________________
Tanie i dobre to może być tylko wino.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Ponieważ na forum pojawia się coraz więcej materiałów, zdjęć, itp.,
 proszę każdego, kto będzie miał jakiekolwiek zastrzeżenia odnośnie naruszenia praw autorskich o kontakt ze mną.
 Postaram się jak najszybciej materiały tego typu usunąć lub jeśli to będzie możliwe uzyskać zgodę na ich publikację.

Jednocześnie informuję, że administrator forum nie odpowiada za treść wypowiedzi innych użytkowników,
 a tym samym nie może być pociągany do odpowiedzialności za owe wypowiedzi.

maranta

  Liczniki na bloga

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12